Těžko říct, jestli Julian Gollop už nyní plánuje pokračování, nebo se o tomto světě budeme dovídat víc i jinou formou než herní. Ale pokud bude mít hra úspěch, nevidím důvod, proč by nemohla mít pokračování. Jak se dá nejspíš předpokládat, frakce si můžete buď spřátelit nebo znepřátelit. Dost často, pokud pomůžete jedné frakci, se naopak jiná frakce zase na vás naštve. Co je ovšem zajímavé, že budete dokonce moci svévolně jiné frakce napadnout. Bude mít frakce vozidla, která budete nutně potřebovat a nemáte je od nich jak koupit? Tak proč jim je neukrást?! Samozřejmě rádi vás za to mít nebudou. A to, že frakce budou důležité k vítězství ve hře, nám přiblížil sám autor. „Každá frakce má svůj vlastní způsob jak vyřešit mimozemskou hrozbu. Nicméně ten ještě ze začátku hry nemají vytvořený, takže si můžete vybrat, ke komu se přidáte a spolupracovat s nimi k dosažení jejich cíle. Je zde také čtvrtá možnost aniž byste se přidali k jakékoliv frakci, ale je mnohem náročnější k dosažení vítězství.“

Nakonec Gollop hovořil o zaměřovacím systému ve hře, kdy nejen že si vyberete na koho chcete střílet, ale můžete přímo specifikovat, jakou část těla chcete zasáhnout, lehce podobné VATS systému z Fallouta, jen bych řekl, že trochu volnější. U menších nepřátel tento systém není tolik důležitý, jako spíše u velkých monster, kde se hlavně snažíte zaměřit na jednotlivé slabiny. Jako poslední Julian Gollop ocenil jakou práci odvedl Firaxis na XCOM hrách a ačkoliv to přímo ve článku sám neřekl, je zjevné, že se v několika ohledech nejspíš i inspiroval. Osobní pohled: Systém frakcí je velice zajímavý, dal by se zlehka, ale jen opravdu zlehka připodobnit systému jako je ve War of the Chosen, nicméně zde bude mít mnohem větší roli.  Vypadá to, že rozpory mezi frakcemi budou mnohem více znát. Osobně bych možná ocenil více frakcí, než tradiční číslo 3. Takových 5 by bylo ideální, ale chápu, že by to bylo pomalu dvakrát tolik práce. Více mi ale vadí,  jak moc jsou tyto frakce stereotypní, „Die saubere Rasse“ frakce, Mutant frakce a třetí tzv. prostřední frakce. Tím si ovšem nechci nikterak stěžovat, třeba mě ve výsledku samotné frakce překvapí. Nejvíce jsem asi zvědavý na způsob, kdy se rozhodnu nepřidat se k žádné frakci a jak bude přesně vypadat, když se rozhodnu nějakou frakci napadnout. Už nyní by mě zajímalo, jestli nebude možné infiltrovat základnu Tobiase Westa a infikovat ho Pandora virem, ale to bych toho od vývojářů chtěl asi příliš.

Zpracoval a přeložil Speedy. Webové úpravy FourD. Jazyková korekce Yanna.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Strana 1, 2