Phoenix Point je vize velkolepé strategické hry od tvůrce série X-COM
Juliana Gollopa.

Nedávno Pc Gamer provedl dlouhý rozhovor s vedoucím designérem a tvůrcem původní X-COM série Julianem Gollopem. Odkaz na originální článek naleznete zde

Většina z vás, co sleduje blíže situaci kolem Phoenix Point, už asi moc dobře ví, kdo Julian Gollop je, a pro ty co jsou tu poprvé, už je to nejspíše jasné již z nadpisu. Jen pro upřesnění, když mluvíme o sérii X-COM, mám tím samozřejmě na mysli starší X-COM z 90. let. Současný XCOM je práce společnosti Firaxis a dá se právě velmi dobře rozeznat nepřítomností pomlčky po písmenu X.

Ale zpátky ke článku. Překládat ho zde celý by zabralo dost času a některé informace už víme z dřívější doby, proto se zde zaměříme hlavně na nejzajímavější pasáže z tohoto rozhovoru. Z počátku je nám představen svět, ve kterém se hra pohybuje, a ti co už si k tomu něco četli z oficiálních archivů vědí, že vědci v permafrostu našli stopy po mimozemském viru. Co osud nechtěl, tak permafrost začal tát, a tím uvolnil tento virus - nejdříve do moře a následně do samotné atmosféry. Sám Gollop PC Gameru sdělil, jak přesně bude vypadat začátek hry.

 „Organizace The Phoenix Project, jíž jste vůdcem, je značně oslabená,“ řekl pro PC Gamer. „Jste napadáni ze všech stran množstvím různých sil. Ale z popela zdevastovaného světa způsobeného virem známým pod jménem Pandora virus, povstává řada charismatických vůdců, kteří tvrdí, že právě jejich frakce bude ta, která vybuduje nový svět.“ Pro někoho může být možná trochu nejasné, o čem přesně Gollop hovoří, ale právě poslední větu nám později v článku přiblížil, nejdřív ovšem sdělil, co přesně ho vedlo k tvorbě Phoenix Point. „Chtěl jsem následovat to, čemu říkám má vize velkolepé strategické hry, která zahrnuje taktické tahové bitvy, a také širší strategický konflikt,“ řekl. „Ve strategických hrách miluji tento víceúrovňový, vícestupňový aspekt, který je velmi inspirován z několika deskových her, které jsem často za mlada hrával. Popravdě dříve, než počítačové hry vůbec existovali.“

„Také jsem se chtěl znovu podívat na některé své nápady, které jsem vyvíjel pro svoji původní X-COM sérii. Například v X-COM: Apocalypse vznikl nápad o funkčním živém městě s několika frakcemi, se kterými jste měli různé vztahy. To bylo něco, co jsem chtěl prozkoumat mnohem víc.“ Dále hovoří o tom, jak chce do své hry znovu přinést pocit strachu a napětí - když nevíte co se skrývá za dalším rohem a pocit úspěchu a uvolnění, když se vám podaří dostat všechny vojáky z mise zpátky. A že to nebude jen tak jednoduché nám řekl v následující větě: „Ve Phoenix Point máme systém mutací, který dokáže vygenerovat stovky různých nepřátel, takže vlastně nikdy pořádně nevíte, čemu budete čelit.“ K mutacím se ještě vrátil ke konci článku: „Mimozemský systém mutací pracuje na strategické úrovni.“ řekl Gollop. „Například zde máme členovcovité typy nepřátel s primitivními pařáty a štíty. Pokud je ovšem několikrát porazíte, projdou mutací. Takže příště, když na ně narazíte, mohou mít u sebe lidské zbraně, nebo vyvinou nový druh útoku, například jedovatý. A čím častěji oni zase porazí vás, tím silnější bude jejich současná mutace. Hráči tedy budou muset konstantně měnit svoji taktiku a snažit se adaptovat na jejich situaci.“

Nyní se ale vraťme o pár odstavců zpět, kdy nám Gollop trochu více přibližuje samotný svět, konkrétně systém frakcí a jejich detaily. První z nich je New Jericho, vedené Tobiasem Westem, ten byl ještě před vypuknutím viru CEO u velkého výrobce zbraní a soukromé žoldácké skupiny, díky tomu také potom vytvořil velmi militaristickou společnost, kde vojáci mají vysoké postavení. „Od každého se očekává, že bude sloužit ve Westově osobní armádě a jejich přístup k Pandora viru je, že musí být eliminován s věčnou bdělostí,“ řekl Gollop. „Takže jsou velmi přísní co se týče zabíjení infikovaných lidí a jakákoliv známka infekce, kterou najdou je bez okolků odstraněna. Tobias West je zásadně proti jakémukoliv typu korupce lidského genomu.“

Jako protipól zde ovšem máme až kultovní frakci Disciples of Anu, náboženský spolek, který věří, že mimozemská bytost božského původu, přišla zachránit Zemi formou Pandora viru. „Myslí si, že pokud virus dobrovolně přijmou, že se společně s ním vyvinou.“ řekl Gollop. „Vyvinuli technologii, která jim umožňuje virus zajistit tak, že nakažený kompletně nezmutuje, a právě to umožní lidstvu stát se lepším. Nevýhodou je, že spousta těch experimentů selže, způsobíc tak velké množství smrtí a bolesti. Nicméně lidé se k nim i nadále přidávají kvůli jejich velmi charismatické vůdkyni, the Exalted. Ona sama je mutant a ukazuje svoji sílu lidem, aby viděli kým mohou být.“

Pak je tu Synedrion, velmi ekologická anarchistická aliance, která disponuje technologií, která dokáže odrážet virus a věří, že jeho pomocí dokážou získat zpátky zem a vybudovat společnost, i přesto, že moře bude dále infikované. „Chtějí vybudovat společnost založenou na svobodě, demokracii a dalších ideálech, o kterých si myslí, že na ně lidstvo zanevřelo. Myslí si, že kompletně zničit mimozemskou hrozbu, jako to chce udělat New Jericho, je marná snaha.“Jak by se dalo nejspíš očekávát, každá frakce má své vlastní cíle, které se často nejspíš budou křížit mezi sebou a je právě na vás, jako nezávislé organizaci, komu dáte pomocnou ruku. Můžete některou frakci přímo napadnout. „Můžete dokonce obchodovat a směnovat si výzkum a technologie. Takžeto tento aspket hry je z příběhové perspektivy mnohem bohatší, než byl v X-COMu. Máme dokonce plány pro příběh i po této hře, o tom co se stane dál ve světě Phoenix Point.

Strana 1, 2